onsdag 31 mars 2010

Toulouse

Nya säsongen av Top Model har kommit upp på YouTube! Lyckan är gjord! Jag blev så glad i hågen att jag målade naglarna rosa med Mavalas "Toulouse". 

Jag vet, jag har nästan bara biliga skräpnagellack, typ Mavala och Depend. Jag har ett bra dock, det är från IsaDora och heter "Summer red". Det är alldeles klarrött och blankt och så himla fint. Jag visar nästa gång jag har det på mig! IsaDora kostar typ 70 eller 80 kronor så det är inte så farligt egentligen. Man borde kosta på sig fler såna nagellack för det är verkligen värt pengarna tycker jag. Lacket lägger sig så jämnt och fint, även om man bara målar ett lager och färgen verkligen lyser, aah... 

Om man vill förbättra resultatet när man målar med dåliga nagellack tycker jag det hjälper litegrann att lägga på ett lager genomskinligt lack ovanpå. Det blir lite glansigare och det sitter eventuellt lite längre då, eller så är det bara som jag inbillar mig... Däremot vet jag inte om det faktiskt är någon skillnad på genomskinligt under- och överlack? Någon som har gjort en empirisk undersökning? Jag använder underlack till allt.

3 kommentarer:

Ida sa...

Hejsan! Vilken värmande kommentar, det glädjer mig mycket att du gillar miljövänligt och bloggen!
Jag ser stor potential i dina inlägg :) lycka till!

Anonym sa...

that is the perfect pink!!!!

Erica sa...

Åh nu får du en liten virtuell puss av mig för jag är fullkomligt galen i top model och fullkomligt upprörd över att vissa program inte går att se bara för att jag befinner mig i paris och inte i sverige. Då är långa youtubeklipp toppen! Så tack fina du för tipset!