tisdag 30 mars 2010

Alltså, skor!

Min mamma är skofantast, jag har aldrig riktigt förstått grejen. Skor är ju bara för fötterna, de syns inte så mycket, det är svårt och jobbigt att hitta några som sitter skönt och de håller sällan särskilt länge. Har jag tänkt.

Men jag tror jag börjar förstå. Det är nog lite tack vare mamma, lite tack vare bloggar som Sea of Shoes och Jak and Jil och förstås Style. Jag börjar förstå att det finns kvalitetsskor som håller länge och att man eventuellt kan påverka skons livslängd själv! Börjar också förstå att ett par skor kan vara sjukt snygga och att de kan göra så att mina fötter och ben och övriga kläder ser snyggare ut! Hurra!

Jag är nog särskilt dragen till skinnskor för tillfället. Skinnskor känns riktigt genuint, de anpassar sig efter fötterna och blir sköna och de håller länge. Blir inte utslitna på samma sätt som tygskor. Dessutom får man smörja in dem! Det är roligt. Jag tycker om att ta hand om saker på det viset. Jag tycker om att olja in mina blockflöjter för att de inte ska ta skada av torrt väder till exempel. Så tillfredställande att sköta om en gammal ägodel så att den blir nästan som ny igen.

Såna här skor och liknande dreglar jag efter just nu. Dessa är från Miu Miu och bilden kommer från Jak and Jil. Ge mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

re: you have to see coco chanel you will love!

ps: those boots are killers! so fantastic!

Erica sa...

De där skorna är så fina! Har sett dem i miu mius skyltfönster och de är riktigt sådär att man hajar till.