söndag 21 februari 2010

Närmast hjärtat

Hittade min gamla medaljong och förstod inte varför jag inte använder den. Jag kom på att man ju faktiskt inte behöver ha en bild på en person i den. När jag var liten hade jag en bild på morfar för han hade nyligen dött och då kändes det rätt att ha honom där. Dessutom är det en våg på utsidan och jag visste att han hade gjort båtar förut, och när han spelade munspel spelade han alltid "En sjöman älskar havets våg". Sen när jag var lite äldre hade jag bilder på lite olika killar, beroende på vem som gällde för tillfället. 

Nu ser den ut såhär inuti:


3 kommentarer:

julia Ivarsson sa...

åh fint halsband!

Lovis sa...

åhnejmengud vad förträffligt fint!

Erica sa...

Jag älskar medaljonger. Har själv en i guld som är så liten att det nästan inte är riktigt klokt. Den är hur söt som helst. Fick den i födelsedagspresent av mamma och pappa när jag fyllde.... kanske 7 eller 8 år sådär. Jag har en minibild på varje förälder i den. Det tycker jag är fint. Kommer aldrig att byta ut de bilderna. Och inte bara för att det skulle vara himla pilligt. ;) Animén du tipsade om verkar himla bra förresten. Ska bara våga mig på att klicka på någon utav alla de där länkarna. ;) Kram